Mycket bra fråga! Som är svår att svara på eftersom det beror på ditt behov som kund. Men jag har försökt underlätta genom att ta fram och publicera min prismodell samt visa exempel på tidigare uppdrag på respektive nivå.
Jag använder mig av en prismodell med tre nivåer som jag kallar punkt, linje och yta som varierar beroende på hur djupt vi går i processen.
Prismodellen är baserad på formeln: y=n+kx, där n=9000:-, x=2000:- och k=[1, 5, 10].
I formeln står n för grundkostnaden och innefattar en genomtänkt, finurlig, unik logotyp med handritade detaljer, manuell finjustering och viss målgruppsoptimering. Den framtagna logotypen kommer att fungera både i stort och smått format, digitalt såväl som analogt med anpassning för respektive färgrymd.
Därefter representerar k de tre olika prisnivåerna som finns att välja mellan.
Självklart går det att börja på nivå punkt och utöka projektet senare.
En punkt kan bli en linje som kan utökas till en yta.
Det finns även en tillvalsmeny, så det är fullt möjligt att lägga till ytterligare element för ett pristillägg, oavsett vald nivå.
Jag börjar alltid formge på nivå punkt, eftersom det är viktigt att en logotyp alltid, i en variant, fungerar i enfärgat tryck.
Ordlogotyp i svart/vitt med någon handritad detalj.
Digtala filer i de format vi kommer överens om, exempelvis .eps, .jpg, .png. Varianter att använda på ljus och mörk bakgrund för både digitalt och analogt bruk.
En detalj plockas ut för att användas som vattenstämpel eller favicon.
1-2 förslag, 1 revision.
Ordlogotyp i färg med någon handritad detalj eller enklare symbol.
1-2 unika färger tas fram.
Digtala filer i de format vi kommer överens om, exempelvis .eps, .jpg, .png. Varianter att använda på ljus och mörk bakgrund för både digitalt och analogt bruk.
En detalj plockas ut för att användas som vattenstämpel eller favicon.
2-3 förslag, 2 revisioner.
Ordlogotyp i färg med en mer avancerad symbol som kan fungera fristående.
Upp till 4 unika färger tas fram.
Digtala filer i de format vi kommer överens om, exempelvis .eps, .jpg, .png. Varianter att använda på ljus och mörk bakgrund för både digitalt och analogt bruk.
Större marknadsundersökning med konkurrentstudie, fler möten, strategi för marknadsföring.
3-4 förslag, 3 revisioner.
Grafisk manual
Formgivning av
Mönster
Ikoner
Visitkort
Extra variant av logotypen för speciella tillämpningar
Mallar för sociala medier eller dokument
Extra förslag
Extra revisioner
nivå punkt
nivå linje
nivå yta
Jag hjälper dig gärna att hitta rätt nivå för just ditt företag.
anna@slundig.se
076 032 12 26